„ADHD – zrozumieć, rozpoznać, wspierać” | „Głos osób z ADHD”

Zapraszamy do obejrzenia nagrania z pierwszego panelu „Głos osób z ADHD” konferencji „ADHD – zrozumieć, rozpoznać, wspierać”.

 

Opublikowano: 30 września 2025

<iframe style="aspect-ratio:16/9;width:100%;" src="https://www.youtube.com/embed/2fe2EZIL6j4" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" allowfullscreen=""></iframe>

  • Jak wspierać osoby z ADHD w szkole, terapii i codziennym życiu?
  • Dlaczego diagnoza ADHD w dorosłości bywa tak przełomowa?

W piątek, 26 września w Łodzi odbyła się konferencja „ADHD – zrozumieć, rozpoznać, wspierać”, skierowana do nauczycieli, terapeutów i wszystkich, którzy chcą lepiej wspierać osoby z ADHD. Zapraszamy do obejrzenia nagrania z pierwszego panelu „Głos osób z ADHD”.

Samorzeczniczki Anna Connor-Łakomy, Agata Banaszak, i Aleksandra Dulas podzieliły się swoimi historiami diagnozy, którą otrzymały w dorosłości, obalając stereotypy i pokazując, jak ADHD wpływa na życie na różnych jego etapach. Dyskusja była moderowana przez Agatę Kobylińską.

Panelistki z refleksją i humorem przybliżyły w jaki sposób przebiegały ich drogi do rozpoznania spektrum oraz jak wyglądało ich życie przed identyfikacją ADHD. Słuchacze mieli także okazję dowiedzieć się, jakie trudności i stereotypy wiążą się z ogólnie przyjętym postrzeganiem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi.

Kolejnymi modułami konferencji były dwa spotkania prowadzona przez Martę Szymczyk (Nieszablonowa pedagożka):

  • rozmowa z Aleksandrą Wesołowską-Sieją (Fundacja JiM) o książce „Dzieciństwo, dorastanie i dorosłość kobiet z ADHD” Lotty Borg Skoglund
  • spotkanie z ekspertami pt. „Diagnoza ma znaczenie – o rozpoznawaniu ADHD w praktyce” w którym udział wzięli dr Justyna Szyburska, dr Joanna Jabłońska, dr Krystyna Pomorska, Ignacy Maliszewski.

Zapraszamy do obejrzenia nagrania z pierwszego panelu.

Więcej informacji o książce znajdziecie TUTAJ.

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR